MÁVSZ Hallgatói Napok
Temesvár (2010 március 6-7) a diákok szemével

A 2010-es évben is megszervezésre kerültek Temesváron a Magyar Állatorvosok Világszervezetének Hallgatói napjai.
A már hagyományossá vált rendezvényt, az eddigi évektől eltérően az idén először, két naposra szerveztük. Időpontját a március 6-7-ei, hétvégi dátumra tettük azzal a céllal, hogy a zsúfolt iskolai program miatt senkinek ne kelljen kihagynia ezt az eseményt. Itt minden résztvevő megtalálhatta a számára legérdekesebb előadást.

Vendégeink közt tudhattunk 12 kolozsvári, 5 újvidéki, 26 budapesti hallgatót, akik 18 temesvári magyar és 21 román hallgatóval együtt követhették figyelemmel az előadásokat. Vendégeink közül néhányan már péntek este megérkeztek. A közös vacsora, a hosszas és tartalmas beszélgetés után, mindenki nyugovóra térhetett és készülhettünk a másnapi előadásokra.
Szombat reggelre már minden hallgató megérkezett, és a reggeli után Dr. Szelényi Zoltán a "A szarvasmarha szaporodásbiológiájának gyakorlati kérdései" cimű előadásával kezdtük a rendezvényt, amelyet több, mint 80 kiváncsi hallgató figyelt nagy érdeklődéssel.Ezt követően egy kávészünettel merítettünk energiát a következő előadásra,melyet Dr. Könyves László tartott a szarvasmarhatartasrol elöadásának cime "A szarvasmarhatartás technológiai rendszereiről és annak állathigiéniai, állomány-egészségügyi vonatkozásairól a gyakorlatban" .A 21 román hallgató számára az előadásokat román nyelvre is forditottuk.

Az előadásokat követte az ebéd és egy rövid kávészünet melyek után folytattuk programunkat. Dr. Krajcsovics László a "Lovak nemzetközi beazonosítása" cimű előadásával, majd következett Dr. Pécsi Tamás a "Juhok szaporodásbiológiája" cimű előadása.A délutáni programok után, a már jól megérdemelt vacsora alkalmával elárultuk a vendégeknek a szombat esti meglepetésünket.

Egy állófogadáshoz hasonló kis bánsági bált szerveztünk az egyetemünk központi folyosóján.
Itt mindenki jól érezte magát, felszabadult az emberekben a hétköznapi feszültség, a diákok és előadók közt igazi baratias kapcsolatok alakultak ki.
A vasárnapot, a reggeli után, Dr. Gál János "Egzotikus hüllők anatómiájának fontosabb fejezetei" cimű előadásával kezdtük, ezt követően, egy rövid kávészünet után, Dr. Kovács Katalin " A kisállat-fogászat jelentősége, gyakorlati kérdései " cimű előadásával folytattuk.
A két érdekes előadás után, az ebéd alkalmával több vendégünktől is búcsuznunk kellett, hiszen nekik már indulniuk kellet vissza, mivel a Temesvártól való nagy távolság és a rossz útviszonyok miatt többen nem vállalták az éjszakai utazást.
A vasárnap délutánt Dr. Biksi Imre "Sertésegészségügy" cimű előadásával kezdtük és végül, de nem utolsó sorban, Dr. Wallner Gabriella érdekes előadását hallgathattuk végig, "Alternatív gyógyászati lehetőségek - homeopátia" címmel.
Mindezek után búcsút vettünk vendégeinktől,és nagy örömmel hallgattuk pozitív visszajelzéseiket.
Ezalatt a 2 nap alatt sok új és hasznos információval bővithettük tudásunkat, előadóink a az állatorvosi szakma mindennapi problémáit és azok megoldását mutatták be, ezért nagyon hálásak vagyunk.Szeretnénk megköszönni mindazok segítségét, akik nélkül ez a rendezvény nem jöhetett volna létre, mégpedig a Magyar Állatorvosok Világszervezete vezetőségének, egyetemünk vezetőségének és szponzorainknak.