Beszámoló a Magyarországi Hallgatói Napokról

2004. augusztus 29. és szeptember 3. között örömmel láttuk vendégül azt a 9 erdélyi hallgatót és 2 már végzett állatorvost, akik ellátogattak hozzánk.
Az első napon együtt utaztunk le a Szent István Egyetem Állatorvos- tudományi Karának Gólyatáborába, Balatonudvari-Fövenyesre. Itt a Kar gólyáival és felsőbb éves diákjaival együtt hallgattuk meg a tanárok előadásait az egyetemről, vettünk részt a vetélkedőkön, strandoltunk, buliztunk, és közben lehetőség nyílt egymás megismerésére is. Hétfőn Tihanyba kirándultunk, megnéztük az Apátságot, a várost, és bár tövig jártuk a lábunkat, azt hiszem, sok szép élménnyel gazdagodtunk.
Szerdán véget ért a tábor, visszatértünk Budapestre. Ekkorra a létszámot illetően kissé megfogyatkoztunk, miután néhányan hazautaztak. Este nem maradhatott el a közös beszélgetés egy belga sörözőben. A Kollégium három szobát biztosított a társaságnak.
Másnap délelőtt az Országházat tekintettük meg, magyar nyelvű vezetéssel. Ebéd után az Egyetem Könyvtárában és az Aula emeletén levő töténeti kiállításon a könyvtáros kalauzolt bennünket. Ezt követően, hogy a szakmai program se hiányozzon, előadássorozatot hallgattunk meg az Anatómiai múzeumban. Elsőként Prof. Dr. Sótonyi Péter "A fül tájékának anatómiája" címmel tartott előadást, majd Dr. Psáder Roland beszélt a fülbetegségek belgyógyászati vonatkozásairól. Dr. Németh Tibor egyetemi docens előadásának témája "A külső hallójárat betegségeinek sebészete kisállatokon" volt.
A "füles" témák után a nagyállat-szekció következett. Sótonyi Professzor Úr a ló hasüregének topográfiájáról tartott prezentációjával alapozta meg Dr. Bakos Zoltán egyetemi adjunktus a ló rectalis vizsgálatáról szóló előadását. Ezzel befejeződött a napi kötött program, a Budai Várba már nem kísértem el vendégeinket.
Pénteken délelőtt nem mindenki utazott haza, a két fiatal állatorvos itt maradt, egyikük a Fővárosi Állatkertben, másikuk a Kórbonctani és Igazságügyi Állatorvostani Tanszéken tölt majd el hosszabb-rövidebb gyakorlati időt. Bízom benne, hogy ez a pár napos rendezvény hagyományt teremt a MÁVSZ Hallgatói Tagozatának történetében.

Mellékletként csatolom azt, ami az erdélyi hallgatók ajándékából, a székelyderzsi Szente-Katona összevont birtokon készült szilvapálinkából maradt. (A kép megtekintéséhez kattints ide!)

Köszönjük Nektek, hogy itt voltatok, illetve mindazon tanároknak és diákoknak is, akik segítséget nyújtottak e szűk egy hét során!